2016.06.18 11:15
Andrei

Organikus találati lista manipulálása oldalon belüli cím linkekkel


Pár évente nagyobb algoritmus változáson mennek át a keresőszolgáltatások, hiszen a tartalmak milyensége és a keresési szokások is változnak. Ezért a cím link manipuláció hol ki-, hol visszakerül a SEO eszköztárba.


A keresőszolgáltatások próbálják kikerülni az NRM (Negative Reputation Managament) eszközei által behúzott mérgezéseket, amelyeket aztán elég nehéz kipucolni. A mérgezések felhigítják a találati listákat, illetve irreleváns és alacsony érkezési élményindexel rendelkező oldalakra viszik a látogatót. Ez pedig a keresőszolgáltatás megítélésén is ront.

 

 

Ezért a cím linkeléseket néhány évre száműzte a Google, a Bing/Yahoo és a Yandex is. Elsőként pár hónapja a Google listákon volt megfigyelhető a teljes értékű cím link visszatérése. Ez az organikus találati listákon úgy mutatkozott meg, hogy nem az oldal tényleges címe, hanem az oldalon belüli link szöveges tartalmával (is) indexeli a találatot. Azért oldalon belüli, mert a kontroll itt a mi kezünkben van, így autentikus forrásnak minősül. Tehát a külső linkek besorolása nem számít olyan erősen, hiszen a legjobban mi tudjuk miről szól az adott tartalom.

 

A relevancia függvényében arra súlyozza az oldalt, amelyik relevánsabb cím a tartalomra. Amennyiben a cím link erősebb, akkor bizony azt fogja hozni és nem a title tag-ben lévő tartalmat. Nézzük ezt a gyakorlatban. Mivel a legtöbben a Google bűvöletében élnek, legyen egy GSN SERP TL manipuláció megvalósítás. Csakhogy a SEO bullshit-et mellőzzük, a rövidítéseket kényelmes használni, de gyönyörűen fel lehet oldani ékes magyar nyelven. A GSN SERP TL nem más, mint:

 

Google Search Network » Search Engine Result Page » Title Link

 

ami magyarul annyit tesz:

 

Google Keresési Hálózat » Keresési Szolgáltatás Találati Listája » Cím Link

 

Így már nem is annyira zagyva. Szóval itt a Google keresőben látható, az adott kifejezésre kapott találati listában elhelyezett "Cím Link" jellegű pozícionálásról van szó. A látszat ellenére nem bonyolult a dolog.

 

A cím link manipuláció működése - Google SERP TL

 

Itt az oldalon a SEO cimke linkelésénél a Google nem talál releváns címet, hiszen az AndreiGround köszönő viszonyban sincs listanézetben található a tartalmakkal. Ezért figyelembe veszi a link szövegét, amely itt a SEO lesz, vagy lehet a keresőoptimalizálás is.

 

Linkelhetem akár egy helyre is a két kulcsszót, de minek tenném? Több lista, több kulcsszó, több találat. Emiatt is vannak itt kategóriák, mint például a SEO a főmenűben. A két lista nem feltétlenül lesz egyforma, hiszen nem minden bejegyzéshez fog feltétlenül SEO cimke kerülni, vagy nem feltétlenül fogom a SEO kategóriába tenni. Ha éppen olyanom van, akkor kerülhet az LIFE alá, mint egy életesemény és akár kerülhet rá "keresőoptimalizálás" címke.

 

Azt ugye már tudjuk, hogy az AndreiGround kifejezés nem releváns többek között erre a bejegyzésre sem. Viszont a SEO cimkére és kategóriára való linkelés igen. Így aztán a Google találati listában a SEO cimke címe valahogy úgy fog megjelenni, hogy "SEO - AndreiGround". A kötöjelet, mint szeparátort a Google fogja belegenerálni, hiszen tudja, hogy az oldal neve az AndreiGround.

 

Mi értelme a cím link manipulációnak?

 

A dolog értelme a mi szempontunkból a tömörebb cím, relevánsabb tartalom elérése. Vagyis a tartalmaink pontosabb egyéni kulcsszavakra történő besorolását szolgálják. A keresőszolgáltatások szempontjából a magasabb érkezési élményindex elérése a fő szempont. Magyarán a keresőt használó, átkattintó látogatók nagy valószínűséggel azt kapják, amit kerestek.

 

A hibás cím linkek előfordulásának következménye

 

Lehet játszani a cím linkekkel, de ha balul sül el a dolog, akkor bizony elég vicces dolgokra jelenik meg az oldalunk. Ez is az egyik oka annak, hogy a bejegyzést írom. 

 

Az új süti-szabály értelmében mindenhol tájékoztani kell a látogatót arról, hogy milyen adatokat gyűjt az oldal és mit kezd vele. Ezt általában "Megértettem", "Elfogadom", "Tudomásul vettem" vagy hasonló gombok nyomogatásával nyugtázza a látogató. És itt követik el nagyon sokan a hibát...

 

google.com intitle példa

google.com intitle:"tudomásul vettem" 2/5 pozíció

 

Mivel általában linkeket alkalmaznak - mint a fenti találat oldalán is - ezért a keresőszolgáltatások erre kezdik indexelni a tartalmat, mint autentikus címlink.  Így aztán ha keresünk biztosan találunk ilyet a Google intitle, inposttitle, inblogtitle szűrőivel. 

 

Ugyanez vonatkozik a "tovább" vagy "bővebben" gombokra is. A keresőszolgáltatások próbálják besorlni ezeket az ismétlődéseket, de nem mindig sikerül. Érdemes tehát odafigyelni arra, hogy mi link, és mi az amit dinamikus szkriptekre írhatunk át.  Mert a robotok indexelnek, és egyáltalán nem biztos, hogy jól értelmezik az oldalunkat. Segítsünk nekik.




A honlap sütiket használ a böngészés támogatására és egyes funkciók elérésére. A honlap további használatával hozzájárul a sütik használatához. A sütik kezeléséről további információt az Adatvédelem menüpont alatt találsz.