2017.07.24 11:33
Andrei

Domain felfüggesztés után nehezen támad fel az oldal


Még februárban szívtam meg egy domain felfüggesztését egy napi 15 ezer egyedi látogatóval rendelkező oldalon. Köszönhetően a Namecheap WhoisGuard törlésének és az egy hetes leállásnak. Öt hónap is kevés volt a megoldáshoz SEO oldalról.


Még februárban írtam, hogy Amikor a Namecheap és a WhoisGuard megszivat, akkor elég nagyot lehet bukni. Az alapsztori: Van egy domainem, amin WhoisGuard szolgáltatás volt aktiválva a spam-ek elkerülése végett. Amikor lejárt a szolgáltatás nem akartam hosszabbítani. A szolgáltatás törlésekor az ICANN felé jelezve lett a módosítás, de a Namecheap rendszer nem módosított a rekordban az email címet. Ennek következtében az ICANN felfüggesztette a domaint a "hamis adatok" cikkelyre hivatkozva. Mivel automatikus oldalról volt szó, így nem figyeltem rá naponta. Az uptime checker-em - ami azt figyeli, hogy él-e a domain - pedig nem szólt, hiszen a domain élt, csakhogy az ICANN parkolójában. Ennek következtében az összes létező keresőszolgáltatás "flag-elte" és kivágta az oldal összes aloldalát. Így a napi 15K egyedi látogató a tizedére esett vissza. Sajnos időközben kiderült, hogy a domainen már volt büntetés (penalty) egyszer rosszindulatú szoftver terjesztéséért, egyszer pedig kulcsszómérgezésért. Ezekkel nem tudok mit tenni, hiszen úgy örököltem a domaint és a szolgáltatást. És amúgy is a két büntetést már ledolgozta a rendszer.

 

Mivel az oldal angol nyelvű, így az keresőoptimalizálás a Google, Bing, Yahoo, AOL keresőkre, illetve a Yandex angol listájára, vagy a Khoj (Google) mashupok és az in.Altavista (Yahoo) jellegű redisztribútorok Baidu forszolt listáztatására vonatkozik.

 

Azóta eltelt öt hónap és az oldal tartalmai duplázódtak. Ennek ellenére a korábbi top 1-3-5 pozíciókat nem sikerült visszaszerezni a keresőszolgáltatások találati listáin.  Igaz, hogy már nagyjából a második illetve harmadik oldalon jönnek a találatok, de még mindig ötszörös a differencia. A februári 15 ezer helyett még mindig csak 3 ezer látogatót tud szállítani az oldal. Mivel reklámbevételekből tartja fent magát, így ez elég nagy érvágás. Havi 450K egyedi helyett ebben a hónapban már talán 75-80 ezer is meglesz az egyedi látogatószám. Ez pedig még mindig csak az ötöde sem a februárinak.

 

Nyilván megpróbálkoztam a hoszt váltással, újraindexeltetéssel, struktúra váltással. Bővült a longtail állomány és a törzs kifejezések köre erősödött. Próbáltam szűkíteni a kifejezés listán, ezzel 5-10 kulcsszó megjelenítését forszolni, de ez is alig javított valamit a helyzeten. 

 

Az az igazság, hogy nem könnyű visszakerülni az élbolyba olyan versenyben, ahol a konkurencia 15 éve jelen van az online piacon és több százezer aloldalas palettával, illetve sokkal nagyobb szolgáltatáskínálattal rendelkezik. Egyszer sikerült bekerülni a toplisták élére, de a büntetés miatt ez elveszett. Most pedig priuszosként nehéz visszaszerezni a már egyszer tartósan birtokolt bizalmi indexet. 

 

Az elmúlt pár hétben azért elkezdett erősödni a látogatószám. Két hete lépte át először újra a napi 3 ezer egyedi látogatót. Azt pedig már annó megtapasztaltam, hogy innen egyenes az út az élre. Ugyanis ez az a pont ahonnan öngerjesztővé válik a látogatói folyam. Relatív sokan nézik az oldalt, egyre nagyobb időtöltéssel (jelenleg 4 perc) és minimális lepattanóval (3-4%), ami miatt a keresők is egyre előrébb hozzák, ami egyre több látogatót jelent, ami miatt még előrébb kerülhet.

 

Abban reménykedek, hogy az oldal megfelel az összes keresőszolgáltatás ajánlásának és kimondottan felhasználóbarát az oldal. Emellett van mobil eszközökre szabott layout is (tablet, nettop, mobil, tabphone, stb). És jelentősen gyorsultak a betöltési idők is. A konkurensek szerencsére kényelmesek, így 10 éves layout-on kizárólag a tartalom mennyiségére támaszkodhatnak. Isten tartsa meg a jó szokásukat.

 

Szóval lassan feltámad az oldal. Igaz, hogy ez további 3-4 hónapot jelenthet még, de talán most valami megint elindult.  Havi szinten átlagosan 350 ezer egyedi látogatóval volt kevesebb az elmúlt 5 hónapban. Az anyagi oldaláról pedig ne is beszéljünk, hiszen jó pár hirdető nem hosszabbított. És mindez egy olyan apró baromság miatt, amihez közöm nem volt.  Ráadásul nem sokat tehetsz azért, hogy megoldódjon. Meglátjuk novemberre sikerül-e ismét visszaérni oda ahol már egyszer voltunk. Majd re. Addig is puszi a Namecheap köldökére.




A honlap sütiket használ a böngészés támogatására és egyes funkciók elérésére. A honlap további használatával hozzájárul a sütik használatához. A sütik kezeléséről további információt az Adatvédelem menüpont alatt találsz.