2017.01.02 14:09
Andrei

Black Hat SEO technikák - Negatív Előmeneteli Menedzsment


Íme egy csillagromboló Black Hat SEO technika, a Negatív Előmeneteli Menedzsment. Ezzel elsősorban nem a saját oldaladat építed, hanem a konkurenciát építed le. Vagyis rombolsz...


Mi az a Negative Reputation Management (NRM)?

/Negatív Előmeneteli Menedzsment/

 

Ez a technika nagyjából onnan lehet ismerős, amikor pár éve a Miniszterelnököt "tolvaj", "rabló", meg egyéb kisebbségi kulcsszavakra a toplista élére tolták. Általában ezt a technikát ilyesmire szokták alkalmazni. Lejáratásra. A háttérben azonban ennél több van. Ez a technika elsősorban linképítéssel és átkattintást ösztönző vírus marketinggel (clickbait) jár együtt. Ezzel új kulcsszavak társíthatóak az oldalhoz vagy aloldalhoz és forgalommal, illetve a címlink (címlinkek bővebben) erősségével súlyozhatjuk ezeket. Magyarán nagy erejű oldalakról visszalinkelünk a cél oldalra hamis kulcsszavakkal, lehetőleg releváns szövegkörnyezetből és akár képpel és képleírással, videóval vagy animációval. A tartalmak ajánlott minimális mérete 1/3 flekk (500 karakter). A kiindulópont elhelyezhető fórumokban, blogokban, híroldalakon, bárhol.

 

Ha jól csináljuk, ahogyan azt a miniszterelnöki akciónál is jól csinálták, akkor egy jó időzítéssel öngerjesztő módon húzza fel magát a kulcsszó. A "tolvaj" kulcsszó alapvetően nem nehéz, hiszen ki a franc optimalizálná magát erre? Nagy a találati lista, de elsősorban hírek vannak benne. Pár erős címlink, némi képanyag egy nagy erejű oldalról és máris az első három találati lista oldal valamelyikén lehet pár nap alatt. Emiatt az oldal valós kulcsszavai is gyengülnek.

 

Tehát nem volt rossz választás. A miniszterelnöki akciónál virális volt a hír terjedése, miszerint "tolvaj" kulcsszóra első helyen van a miniszterelnök oldala. Ez persze kamu volt, mert akkor még csak kb. a második oldal közepén lehetett, de az emberek keresték az oldalt és le is kattintották, mert mekkora poén. Mivel a tolvaj kulcsszóra a miniszterelnöki honlapot keresték és ezt kattintották, a keresőszolgáltatás magasabb élményindexet adott az oldalnak, mégha az oldalon nem is volt ilyen jellegű tartalom. Ezért aztán hamar a keresőlista élére került és ott is maradt egy darabig. Amíg állam bácsi fel nem vette a kapcsolatot a keresőszolgáltatás üzemeltetőjével. A dolog azonban nem csak a SEO-ról és a virtuális térről szólt. Ugyanis az emberek fejében így elvetették a magvat, miszerint a "Miniszterelnök tolvaj".

 

Akár be is ékelhetsz saját oldalt

 

Persze arra is jó, hogy a konkurens oldalát olyan kulcsszavakra is kibillentse, mint "kormány", "miniszterelnök", stb. Így könnyebben betolsz egy miniszterelnokseg.eu oldalt a helyére. Vagyis lazul a kulcsszóerősség a listában és annak a helyére be lehet ékelődni időlegesen. Ha ezen az oldalon folyamatosan a miniszterelnökkel foglalkozol, akkor akár ott is maradhat és authentikussá (vitális) válhat. Akár játszatod ezt a konkurens összes kulcsszavával. Ha maximumra pörgeted a kampányt, akkor az összes kulcsszavát lecserélheted off-site eszközökkel az általad meghatározottakkal és betolhatod a sajátodat a helyére. Ehhez azonban jól beállított, jó minőségű oldal kell, magas érkezési élményindex-el.

 

Miért más az NRM, mint a sima SEO? 

 

Ezzel nem jár semmilyen büntetés (penalty), hiszen alapvetően nem a saját oldaladat manipulálod, hanem a konkurensre építesz negatív kampányt. Másképp amúgy a miniszterelnok.hu oldalt nem lehetne kibillenteni a helyéről, hiszen a keresőszolgáltatások értékelési algoritmusai sem annyira bugyuták már. Nagy vonalakban ez a teljes értékű Negatív Előmeneteli Menedzsment. Jusson onnan eszedbe, hogy "Mondj NEM-et a konkurenciára".  Nem nagyon jellemző az alkalmazása, mivel legalább annyira melós - ha nem jobban - mint a fehér kalapos SEO.

 

Mit lehet az NRM ellen tenni?

 

Maximum elszenvedni. Legjobb esetben is töröltetheted a keresőszolgáltatásból pár hét alatt az irreleváns találatot (ehhez írnod kell nekik), illetve a webmester devalválhatja (leminősítheti) vagy semmisé teheti a bejövő linket. Mivel az NRM alapvetően személytelen, így nem baromi nehezen deríthető fel a linkelhelyezéshez köthető személy kiléte. Bárki regisztrálhat például egy török vagy orosz fórumon például proxy használatával. És mivel NRM bázisról van szó - vagyis olyan fórumról, ami ilyen bejegyzéseknek ad helyet -, nem fogják a fiókját és hozzászólását könnyen törölni. 

 

Illegális? Akkor miért használod?

 

Gondolj bele, hogy mások lejáratása, rágalmazása legális-e. Persze, hogy nem az, de mivel anonimizálható a folyamat, illetve nem azonnal derül a technikára fény, így nehezen visszakövethető. Ergo csak a lelkiismereteddel kell megbirkóznod. Azt kérdezed használom-e? Nem. Én inkább építeni szeretek. Hol találkoztam vele? Volt már olyan ügyfelem és barátom, aki ennek esett áldozatául, és akkor eléggé beleástam magam a témába. Természetesen saját tesztoldalon kipróbáltam elég sok beállítással és kulcsszóval. Természetesen az NRM bázisokat használom magyar PRM (Positive Reputation Management) kampányokban vagy az NRM visszafordítására, hiszen a török és orosz kollégákat nem érdekli mire használom a bázist. Hát akkor miért ne használnám ki a nagyon durva megbízásoknál a pozitív hatásait?

 

A SEO önmagában nem rossz és nem jó. Egy eszköz, amit céljaid elérésére használhatsz. A black hat technikák is használhatóak jó célra és azok tulajdonképpen a white hat technikák nem éppen etikus felhasználása. Ilyen ez a Negatív Előmeneteli Menedzsment is, amely tulajdonképpen a Pozitív Előmeneteli Menedzsment testvére. Ugyanúgy csinálod, csak a célod más.




A honlap sütiket használ a böngészés támogatására és egyes funkciók elérésére. A honlap további használatával hozzájárul a sütik használatához. A sütik kezeléséről további információt az Adatvédelem menüpont alatt találsz.