2016.08.24 14:07
Andrei

UPC hiba - Három napja haldoklik a netem


Vagyok olyan szerencsés, hogy az itthoni netemet a UPC szolgáltatja. Ahogyan régen is állandóan gondok akadtak a nettel most is mindig akad valami. Most éppen az upstream és úgy egyáltalán a netem haldoklik három napja.


Azt a trükköt ugye ismerjük, hogy a cég HTTP-re biztosítja a teljes sávszélességet, de például a torrentet és hasonló portokat tilt. Ezzel nincs is baj, mert a Linux disztribúciókon kívül (Ubuntu, Debian, Kali) nem töltök és osztok. Így az egy tizedre történő P2P lassítással nincs semmi gondom. Azt a trükköt is ismerjük, hogy a Speedtest.net-re mindenképpen maxi gázzal adja a sávszélt a szolgáltató. Mégha telefonról, vagy éppen Wi-Free-n keresztül csatlakozol. Sőt, ha csak két sós vízbe mártott spárga a kábeled, akkor is.

 

Ezzel sincs gond, hiszen füllentünk a netszolgáltatásban. Az adott sávszélességet minimum tízszeresen túlértékesítjük, aztán elosztogatjuk a felhasználók között igény szerint. Majd ha maxon ketyeg, akkor talán bővítünk. Mellékes, hogy sosem kapod meg a ténylegesen fizetett sávszélt. Nyugi, én sem...

 

Streaming és upstream

 

A nagyobb gond azzal van, hogy hiába nincs tiltva a streamelés (RTSP), nem bírja magából kipréselni még a biztonsággal beállított kétharmadnyi sávszélt sem. Ettől aztán a stream szakadozik, laggol, ilyesmi. Sem WiFi-n, sem kábelen nem megy. Akkor pedig amikor képernyőmegosztást (RTMP-n keresztül továbbítanék), a WiFi-n érkező csomagok fele elvész. Ilyenkor meg aztán elindul a stream, majd leszakad, megint elindul, aztán megint leszakad. Én meg váltogatva hol online, hol offline állapotba kerülök. 

 

Nem csak stream gond

 

A router maga elvileg tudná. Tegnap jöttem rá, hogy hiába csinálok mindent jól, mert az az elhalt státuszjelző lámpa azt jelenti, hogy nem százas a felfelé irányuló forgalom. Egyszerűen gyatra a netem. Hiába tudok X-el letölteni, ha a visszlinkem szinte nem is létezik. Emellett az IPV6-ot erőltetik, amelyre tulajdonképpen nem alkalmas a rendszerük. Így a néhány percenkénti IP cím váltás is jellemző. Ami miatt elég sok szolgáltatás kivág (játékszerver, levelezőszerver, stb).

 

UPC: hívása fontos számunkra

 

Természetesen a cég ügyfélszolgálata állandóan túlterhelet és fél óra várakozás után az ember leteszi. Negyedszer vártam a vonal végén 15 percnél többet, úgyhogy egyelőre feladtam. Esküszöm a UPC az elmúlt 15 évben semmit nem változott. Ugyanaz az alulkalibrált hálózat, szétrohadt földkábelek és elosztók, elcsezsett kábelszekrények és persze mindig felemás munkát végző külsős alvállalkozók. És ha netán ügyfélszolgálatoshoz kerülök, akkor első körben hülyének néznek és nyomják a blablát, majd amikor nem tudják megoldani a problémát, akkor jön a modem csere, majd a hálózat karbantartás, majd a hülyének nézés, aztán feladod... ...végül legalább a gépi menüig sikerült eljutnom, ahol bemondták, hogy a kerületben  éppen hibaelhárítanak.

 

Szerencsére a konkurencia bejelentkezett a környékre, úgyhogy váltani fogok erről a förmedvényről egy remélhetőleg normálisabb szolgáltatásra. Persze felmerülhet a kérdés, hogy hogyan írom ezt a bejegyzést. Természetesen hol kábelnetről (ha van), hol pedig a mobilnetemről. 




A honlap sütiket használ a böngészés támogatására és egyes funkciók elérésére. A honlap további használatával hozzájárul a sütik használatához. A sütik kezeléséről további információt az Adatvédelem menüpont alatt találsz.