2017.01.09 13:54
Andrei

Profitálj a Steam-en! Építsd a Valve tárcádat drop-okból


Tulajdonképpen a Steam Marketplace egy tőzsde, ahol van hosszútávú befektetési lehetőség is. De miért jó ez? Mert a végén ingyen építhetünk raktárat és vehetünk játékokat. Íme a trükk.


Alapvetően a Valve szinte midnen játéka időnként dob valamit az éppen játszott játékoknál. Vagy egy hőst, vagy trading card-ot (Steam level és XP építésére használható kártya), vagy játékbeli szintlépésnél ládát, graffitit, skin-t. A legtöbb esetben ezek filléres vackok. A legtöbb esetben 3-5-10 cent, de vannak 60-70 centes vagy akár több eurós értékü cuccok is. A legtöbben tárolják és használják ezeket. Mivel azonban a filléres vackok rondák, így én eladom őket, illetve a Valve szintemet sem akarom építeni, így az összes trading card is megy eladásra. Ennek köszönhetően heti szinten olyan 1-2 euró is összejöhet ezekből. Tehát lehet bevételt szerezni. Az, hogy ezt a virtuális pénzt mire fordítjuk, az már csak rajtunk múlik. Szóval az egész olyan mint a tőzsde. Ha jól csináljuk, akkor nagyot kaszálhatunk. Most elsősorban a matricákra térek ki, mert ez eddig nekem is elkerülte a figyelmemet.

 

A drop-ok (dobott ajándék cuccok) korlátozott számban vannak minőségtől és ritkaságtól függően van egy adott értékük. Ezeket el lehet adni használat után is (ez egy fontos szempont), illetve a ládákat elég drágán lehet nyitni, és az azokból "eső" cuccok átlagosan a befektetett érték 1/4-t érik. 2,5 euróból átlagosan tehát 65 cent lesz. 

 

De mi a helyzet a matricákkal? Vegyük alapul a CS:GO-t: A matricákat egyetlen egyszer lehet használni. Általában játékban használt fegyver skin-ekre lehet ráragasztani. Ezeket utána már nem lehet leszedni és eladni. Amennyiben felragasztjuk a matricát, a skin-el együtt kerül eladásra a Steam Marketplace-en, méghozzá a skin matrica nélküli értékén.  Mivel a matricák korlátozott számban állnak rendelkezésre, de újabb és újabb fegyverládák jelennek meg (magyarán rendszeresen rengeteg új skin jelenik meg a piacon), így aki fegyver kinézetet vált, az újra ragaszthatja fel a matricákat. A fegyver skin-ek értéke alapvetően csökken, így azok egyre kevesebbért adhatóak el a piacon. Kivéve az extra ritka cuccok, de azok már az első pillanatban is nagyon drágák. Így jóval nehezebben realizálható a profit.

 

Amit valahonnan be kell szerezni. Ha valaki egy csapat rajongója, akkor általában a kedvenc csapata logóját és diadalaihoz köthető események kombóját keresi. Amire büszke lehet. Így aztán érdemes kupagyőzelmek első négy helyezettjének az eseményhez köthető matricáit beszerezni frissen. Amikor az adott esemény végetér, akkor a matricák nagyjából negyed- vagy féláron kerülnek forgalomba. Így aztán 2 eurós matricák 50 cent és 1 euró közötti áron beszerezhetőek. Persze ebben még nincs biznisz. Mellesleg érdemes új, most induló csapatok matricáit is beszerezni, mert az első év sokat érhet később, ha befut a csapat (nálam ez az Astralis). 

 

Szóval a hétvégén én is felszámoltam a skinjeimet - amelyeket szintén drop-okból vettem -, illetve eladtam az összes felgyült ládát, trading card-ot. Ezekből lett összesen 14,5 euróm, amiből matricákat vettem. Általában kupagyőztes, a runner-up, és egy hype-olt csapatt matricáit az adott eseményhez. Emellett aláírás és szezonális- most éppen a pin-up - matricákat is érdemes beszerezni. Majd jövőre kezdek velük valamit, mert...

 

Steam CSGO Stickers

 

A biznisz nagyjából bő fél év múlva indul be, amikorra a matricák kezdenek elfogyni a piacról. Az új ládák és skin-ek jönnek, de a matricákból egyre kevesebb felhasználatlan van. Így az árfolyam megugrik. Van olyan csapat, amely egy idény alatt jött és elbukott. Mégis a matricáikért (amely akkor 1 eurót ért) ma a gyűjtők akár 700-800 eurót is megadnak. Az átlag persze ennél jóval kevesebb. A 2015-ös évi matricák 100-200 euró, a 2014-es matricák 150-500 eurós áron pörögnek. Ez függ a csapat eredményességétől és marketingjétől és persze rajongó táborának mértékétől is. Szóval mindenképpen hosszútávú befektetés. Nem garantált, hogy minden matrica ára megugrik, mert van ami csak 20-50 euró közöttt van, de akkor is az 1-2 eurós vételi ár sokszorosát hozzák.

 

Emellett nem csak a Steam Marketplace hozhat jó üzletet, hanem trade offer-ek (csereajánlatok) is gazdagídhatnak minket. Ha valami nagyon nincs a piacon és nekünk van, akkor befuthat sokszoros profittal egy ajánlat.

 

Ha jó áron adjuk el ezeket, akkor tulajdonképpen rengeteg játékot beszerezhetünk, vagy játékhoz kiegészítőket (DLC) teljesen ingyen. Én összesen 50 eurót költöttem el két játékra a Steamen saját zsebből, de a játékaim (50+) listaára már most közel 6-700 eurót ér. Olyan drága játékokkal, mint a Doom (70 euró), Deus Ex (60 euró), Wolfeinstein (60 euró), stb. És ezt mind ilyen bizniszeléssel (trade-up, marketplace, ládanyitás eladott cuccok árából, stb) hoztam össze. Nyilván leértékelve (fekete péntek, cyber hétfő, egyéb akciók) vásároltam. Mivel ezek az akciók az drop-ok eladási árát negatívan érintik - hirtelen rengeteg eladási szándék megjelenése -, így akció előtt pár héttel érdemes eladni a cuccainkat. 

 

Összesen 14,51-et fizettem - a nulla euró befektetésből - a matricákért, amelyek már megmutatták az alsó támaszukat. Érdemes átnyálazni a Steam CS:GO sticker kollekcióját. Pár nappal később már 15,30-at érnek, mert kettőnek napi szinten megy fel az ára tizen centekkel. A többi is 2-4 centet drágult, öt darab meg mai szerzemény. Meglátjuk mi lesz belőle. Én már 10-15-szörös profit esetén is boldog leszek, ha a következő fekete pénteken 6-700 eurós listaárú és akkor 75%-al leértékelt játékkal gazdagodik a fiókom a befektetett tizen euróból. És azt már mondtam, hogy ez a befektetés nekem egy vasamba sem került? Egy szó mint száz. Az egészben az az okosság, hogy a legjobb játékokat már a megjelenés napján simán kipengetheted úgy, hogy nem kell újra pénzt bevinned a Steam-re. Gondold el, hogy én szeptemberben léptem fel először a Steamre.




A honlap sütiket használ a böngészés támogatására és egyes funkciók elérésére. A honlap további használatával hozzájárul a sütik használatához. A sütik kezeléséről további információt az Adatvédelem menüpont alatt találsz.