2016.08.01 23:47
Andrei

Ennyit kereshetsz a weben hirdetésekkel


A magyarok egyik jellemző tulajdonsága, hogy szeretnek egymás zsebében turkálni. Érdekel, hogy mennyit keresek az oldalaimon a hirdetések elhelyezésével? Nem titok. Elárulom és még pár hasznos tanácsot is adok.


Amikor az ember indít egy oldalt (blog, híroldal, közösségi oldal) vagy éppen Youtube csatornát, akkor eleve kalkulál a reklámbevételekkel is. Alapesetben az a cél, hogy minimum önfenntartó legyen a dolog. Emellett nem volna baj, ha valamennyi pénzt keresne pluszban. Amikor új az oldal, vagy nem akarsz hirdetőkre vadászni, jó dolog a hirdetéskiszolgálók használata. Ezek nagyjából szállítják az adott témához kapcsolódó hirdetéseket.

 

Amikor valaki tippel, általában nagyon félremennek a bevétel becslések. Vagy azt gondolják, hogy idő és energia befektetése nélkül milliárdos lehet az ember vagy azt, hogy ezzel nem lehet pénzre váltani az olvasottságot. Miután jó pár éve szolgáltatok hirdetések megjelenítésére külső rendszereket ime a két kiszolgáló, amely nekem bevált és hosszú ideje megbízhatóan hozza a bevételeket.  

 

Google Adsense hirdetések (általános)

 

A legelterjedtebb a Google Adsense. Ez eléggé kényelmes és elég nagy hirdetői bázissal rendelkezik minden nyelven ahhoz, hogy folyamatosan szállítsa a hirdetéseket az oldaladra. Ezért is láthatod rengeteg oldalon. Ezzel a felnőtt tartalmú oldalakon kívül szinte minden témakörben tudsz dolgozni. Nagyjából 6-7 éve használom a rendszerüket minden gond nélkül. Van adaptív (szélességben alkalmazkodó) változata is, tehát ha reszponzív (mobilra optimalizált) az oldal, akkor jól tud működni.

 

Magyar hirdetéskiszolgálók

 

A magyar vagy magyar vonatkozású hirdetéskiszolgálókban nincs fantázia. Magyar vonatkozásban inkább erőltesd a fix hely vásárlását fix havi díjért. Az eTarget, a CTNetwork és hasonlo adserver szolgáltatásokban ugyanis rendszeres nem-kifizetési ok az alulmért forgalom és CT, illetve a duma, hogy te kattintgatod le a hirdetéseidet. Ha engem kérdezel, akkor messziről elkerülöd a magyar rendszereket. Ha előre fizetnek és bérlik a banner helyet akkor hajrá. 

 

ExoClick hirdetések (felnőtt tartalmak)

 

A felnőtt témájú oldalakon rengeteg hirdetéskiszolgálót találsz. Ezek az iparághoz méltón legtöbb esetben átverés szagú, nem kifizető rendszerek. Kipróbáltam számos hirdetéskiszolgálót. Az utóbbi másfél évben kizárólag az ExoClick rendszerét használom és bátran merem ajánlani. Vannak nem felnőtt hirdetéseik is, de azok gagyik. Igazából itt neked kell meghatároznod a fix méretek alapján a dobozokat. Nem igazán működnek az adaptív megoldások. 

 

JuiciAds hirdetések (felnőtt tartalmak)

 

Említhető még a JuicyAds is, amely nagyjából fele annyit fizet (20K AV mellett 1$) és a kivétel nehézkes. Amíg az Exoclick a Paypal-ra ingyen küldi a jutalékot levonás nélkül, addig a JuicyAds a drága Payoneer kártyát erőlteti (éves díj 25 dollár, havi díj 3 dollár, utalásonként jutalék). A Paypal becsatolását addig nem engedi, amíg nem nyitottál Payoneer számlát. Úgyhogy maximum tartaléknak jó vagy változatosság fenntartásához. Egyébiránt felejthető történet.

 

Bannerhely kiadása fix havidíjért

 

Bannerhelyeket simán kiadhatsz. Ilyenkor érdemes odafigyelni rá, hogy jobb bevételt biztosítsanak, mint amit az adserverek (hirdetéskiszolgálók) hoznának. Különben miért adnád ki. A kiadási ár nem csak AV (banner megjelenés), hanem pozíció és tematika függő is. Itt neked kell meghatároznod az árakat. Ha engem kérdezel a nagy átlag 1 millió AV-ra 50-100 dollár között már jó és nem túl drága.

 

Mennyit lehet vele keresni?

 

Ha már valamely hirdetéskiszolgáló rendszerébe regisztráltál, akkor fontos, hogy mennyit képes kitermelni. Amennyiben ismered a saját látogatottsági adataidat, akkor könnyen kiszámolhatod magadnak mennyit hoznának ezek a rendszerek. Minden hirdetési rendszer nagyjából stabilan hoz egy értéket megjelenítésenként. Lehetnek benne emelkedések és csökkenések, de hosszú távon X megjelenítésenként keletkezik Y bevételed.  Ez független a látogatóid számától. Itt kizárólag a hirdetés megjelenítési darabszám ami számít.

 

Google Adsense hirdetési bevételek

 

A Google Adsense rendszerében az angol nyelvű tartalmak esetén nagyjából 1000 megjelenítés hoz 1 dollárt. Ez a magyar nyelvterületen ennek a fele. Ide tartozik a Youtube-on található hirdetések mérése is. Ha van egy legalább pár perces videód amin pörög az hirdetés, akkor az hozni fogja ezt az értéket. Minden ezer videó megtekintés angol nyelvterületen egy dollárt, magyar nyelvterületen fél dollárt fog hozni. Általában az angol és francia felületeken előfordulnak licitháborúk. Ilyenkor képesek ennek akár a tízszeresét is termelni a felületek. Ettől függetlenül az 1 dollár átlagnak tekinthető.

 

Csak viszonyítás képpen a legnépszerűbb Youtuber PewDiePie jelenleg 47 millió követővel rendelkezik. A havi átlag megjelenítése vagyis videóinak megtekintése 200 millió körül van, így nem nehéz kiszámolni, hogy ha csak egy hirdetést jelenít meg egy átlag 5-10 perces videójában, akkor nagyjából havi 180-250 ezer dollárt keres havonta. Itt tényleg mindegy a milyenség, a megjelenítés (impression) az, ami számít. Az átlag 1 dollárt hozza, hiszen angol nyelvű és a prémium hirdetési felületek közé tartozik a csatornája. Nyilván sok év alatt ért el ekkora követő tábort és megjelenítés számot. Tehát munka nélkül nincs bevétel sem.

 

A Google Adsense bevételek korrekt módon megérkeznek. Általában van némi korrekció a hibás átkattintások és túl gyors ismétlések miatt, de nem éri el az 0,1 százalékot. Általában 21-e körül érkezik meg az átutalás, amennyiben az előző hónap utolsó napján elértük a kifizetési limitet. Átlagos oldal esetében tehát havonta biztosan van kifizetés.

 

ExoClick hirdetési bevételek

 

A felnőtt tartalmak esetén nagy az eltérés nyelvenként és országonként. Általában a keleti és dél-keleti szekció rosszul fizet. Ilyen például az arab világ, a török vagy bolgár piac és természetesen az orosz nyelvterület. A mi szempontunkból szerencsés, hogy arányaiban jól fizet a magyarországi és magyar nyelvű hirdetés. Ennek az az oka, hogy sokkal szűkebb piac, így magasabb a licit rá. Összességében az angol és keleti blokk nagyjából 10000 megjelenítésenként hoz 10 és 30 cent között, míg ugyenez például a magyar nyelvű megjelenítők esetén akár 50-60 cent is lehet.

 

Ráadásul néha vannak elbénázott licitek is. Havonta többször előfordul, hogy van egy-egy 4-5 eurós kattintás is. Nálam a legdurvább egy kattintásért 40 eurós bevétel volt. Ezeket ráadásul nem nyúlja be vagy korrigálja az ExoClick, hanem kifizeti. A kifizetések érkezhetnek Paypal számlára, vagy bankszámlára. Ez utóbbinak díja van. A legalacsonyabb kifizetési limit 20 euró, tehát egy átlagos oldal pár hetente míg egy  kicsit jobban menő oldal hetente kap kifizetéseket.

 

Átkattintás vagy megjelenítés? eCPM!

 

Mivel a hirdetéskiszolgálók általában CT (átkattintás) alapon fizetnek, mindenki szereti aszerint számolni. Azonban a hirdetési licitek miatt nem lehet megmondani, hogy egy kattintás mennyit hoz. Az eCPM (ezer megjelenítésre jutó bevétel aránya) sokkal biztosabb pont a kalkulációhoz. Minél nagyobb a megjelenítésszám, annál inkább.

 

Néhány jótanács a hirdetések elhelyezéséhez

 

A hirdetések blokkolásával ne foglalkozz, mert az nem a te ügyed. Az se nagyon érdekeljen, hogy differencia lesz az analítika és a hirdetéskiszolgáló által mért adatokban. Van ugyanis aki az analítikát tiltja, van aki a hirdetéskiszolgálót.

 

Válassz IAB kompatibilis bannereket és sose rakj ki túl sok hirdetést az oldalra. Attól még mert 40, az oldalt kitakaró hirdetés van az oldalon nem fog működni az 1 dolláros arány. Ugyanígy nem fog működni az egy Youtube videókra ráakasztott 10 reklámblokk. Az embereknek herótja lesz tőled, meg az erőlködésedtől és elmaradnak a kattintások.  Lehet azt izlésesen is csinálni.

 

Tervezz és mérj! Érdemes megtervezni és tesztelni a reklámhelyeket és a hirdetésblokkok típusait. Vannak olyan formátumok, amelyekre jobban fizető reklámokat szór a rendszer. Általában a nagyobb felületekre interaktívabb és relevánsabb hirdetések futnak be. Sokkal kelendőbbek és magasabbak a licit árak is. Ettől függetlenül egy kicsi hirdetési blokk is lehet jól jövedelmező. 

 

Ne próbálj meg csalni, mert ezek a rendszerek hamar felismerik, hogy manipulálni próbálod őket. Ilyenkor ki is dobnak a rendszerükből. Amennyiben betartod a szabályokat, akkor hosszú távú, gyümölcsöző kapcsolatnak nézel elébe. 

 

A kifizetésekhez egy Paypal fiókra és egy bankszámlára is szükséged van. A csekkes rendszer már megszűnt minden hirdetéskiszolgálónál. A bevételeid mértéke szerint játszhatsz azzal, hogy a Paypal-ra is kifizető ExoClick átutalási jutaléka-e a több, vagy a váltási árfolyam által elszenvedett veszteség. Nem árt, ha kalkulálsz ezzel is.

 

Sose keverd össze, hogy mire és mit használsz. Mert vagy tilos, vagy nem fizet fabatkát sem.

- Általános tartalmakhoz használd a Google Adsense rendszerét

- Felnőtt tartalmakhoz használd az ExoClick rendszerét

 

Végezetül még egy dolog. Mindig kísérletezz. Próbálj ki más hirdetéskiszolgálókat is, de addig amíg nem érzed stabilnak, mindig legyen ott a háttérben egy bevállt kifizető. Én speciel rotálom a hirdetésmegjelnítő dobozokat ilyenkor. Így a megjelenítések maximum 5-10%-át engedem az új, tesztelt kiszolgálót futni.  Emellett érdemes felkutatnod hirdetőket, akik fixen vesznek banner helyet. Bár ha jól csinálod, akkor maguktól bejelentkeznek. Ilyenkor igyekezz magasabb árat szabni, mint amennyit a hirdetéskiszolgálók termelnek. Mert különben mi értelme volna azokat lecserélni.

 

Amennyiben tudsz olyan rendszert amely hasonlóképp megbízható, akkor ne habozz kommentben megosztani velem. Sosem árt, ha mindig van tartalékban néhány ilyen. Amit nem akarok látni az eTarget (szélhámosok, hamis statisztikával és indok nélküli fiók tiltással), a CTNetwork (alul mér, gagyin működik és rosszul fizet). Minden más jöhet...




A honlap sütiket használ a böngészés támogatására és egyes funkciók elérésére. A honlap további használatával hozzájárul a sütik használatához. A sütik kezeléséről további információt az Adatvédelem menüpont alatt találsz.